IMH, Duke-NUS ve Neeuro Pilot Ev Tabanlı Beyin Eğitimi Oyunu

IMH, Duke-NUS ve A*STAR’daki araştırmacılar, DEHB’si olan çocuklar için beyin eğitimini kişiselleştirmek üzere makine öğreniminden yararlanan gelişmiş beyin-bilgisayar arayüzü teknolojisi geliştirdiler.

Yerel teknoloji şirketi Neeuro ile ortaklık yapan araştırmacılar, IMH’de tedavi gören DEHB’si olan çocuklar için evde bir pilot müdahale programı başlatıyorlar. Eve götürme kiti, kablosuz bir kafa bandı ve önceden yüklenmiş oyun içeren bir Samsung tabletten oluşur.

Oyuna dayalı beyin jimnastiği programının büyük ölçekli randomize bir klinik denemesi aracılığıyla yapılan kapsamlı klinik testler, DEHB’si olan çocukların dikkat süresinde iyileşmeler buldu.

Singapur, 6 Kasım 2019 – Türünün ilk örneği olan kişiselleştirilmiş, etkileşimli bir beyin jimnastiği oyunu, yakında Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocukların dikkat sürelerini iyileştirmelerine yardımcı olacak. Bu teknolojinin benzersiz satış noktası, DEHB’si olan çocukların bu programa evden katılabilmesidir. Şu anda Ruh Sağlığı Enstitüsü’nde (IMH) DEHB tedavisi gören 6-12 yaş arası 20 çocuk için ev tabanlı program için bir pilot uygulama başlatılacak.

Cogo

Cogo[1] adlı oyun, temel DEHB tedavisini tamamlama umuduyla dikkat eğitimini kişiselleştirmek için makine öğrenimi algoritmalarını içeren Beyin-Bilgisayar Arayüzü (BCI) teknolojisi kullanılarak on yıllık kapsamlı araştırmalar sonucunda geliştirildi. DEHB tedavisini tamamlamak için CogoLand kullanımı, IMH, Duke-NUS Tıp Okulu ve A*STAR’ın Infocomm Araştırma Enstitüsü (I2R) arasındaki bir işbirliğinin sonucudur. Yerel bir teknoloji girişimi ve A*STAR’ın yan ürünü olan Neeuro Pte Ltd, teknolojinin şu anki tek lisans sahibidir.

Bu non-invaziv DEHB müdahale programı, Ulusal Tıbbi Araştırma Konseyi tarafından finanse edilen ve Singapur’da DEHB’si olan 172 çocuğu kapsayan büyük ölçekli bir randomize klinik araştırmanın konusuydu[2]. Duke-NUS’nin Nörobilim ve Davranışsal Bozukluklar programından Doçent Doktor Lee Tih Shih ve büyük ölçekli klinik araştırmanın Baş Araştırmacısı şu yorumu yaptı: “Gelişmiş BCI teknolojisini kullanan patentli, kişiselleştirilmiş müdahalemiz çok umut verici ve sağlam sonuçlar verdi ve umarız ki bu sonuç alınabilir. gelecekte DEHB olan birçok çocuğa fayda sağlayacaktır.”

Ayrıca, yine Duke-NUS’tan Doçent Juan Helen Zhou liderliğindeki çocukların bir alt kümesinin Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) taramaları, dikkat ve görev yönelimi ile ilişkili beyin bölgelerinde gözlemlenen pozitif eğitim sonrası etkiler gösterdi[3 ].

Patentli teknoloji, sistemin teknik lideri ve Neeuro’nun bilimsel danışmanı Profesör Guan Cuntai tarafından şöyle özetlendi: “Teknolojimiz, bir makine öğrenimi algoritması kullanarak bir kişinin dikkat düzeyini gerçek zamanlı olarak doğru bir şekilde ölçebilir ve buradan benzersiz, patentli, kişiselleştirilmiş bir teknoloji geliştirebilir. bilişsel eğitim için bir ileri besleme konsepti kullanan eğitim programı. Büyük veri kümemizle en son derin öğrenme yaklaşımlarından yararlanılarak son iterasyonlarda daha fazla iyileştirme yapıldı.” Profesör Guan Cuntai aynı zamanda A*STAR’ın I2R’sinin bir parçasıyken BCI araştırmasına liderlik eden Baş Bilim İnsanıydı.

Neeuro, Pozitif Değişimi Sağlamak için Teknolojiden Yararlanmayı Hedefliyor

IMH’de Gelişimsel Psikiyatri Bölümü Başkan Yardımcısı Dr. Lim Choon Guan şunları söyledi: “İlaçlar ve davranış terapisi çocuklarda DEHB semptomlarının tedavisinde etkili olsa da, bazı ebeveynler çocuklarının iyileşmesine yardımcı olabilecek diğer yaklaşımları keşfetmeye de heveslidir.” onların konsantrasyonu. On yıllık ortak çalışmanın ardından ekibimiz, ebeveynlerin çocuklarının kendilerini düzenlemelerine yardımcı olmak için kullanabilecekleri bu ev tabanlı beyin jimnastiği oyununu pilot olarak kullanmaktan büyük heyecan duyuyor.” Ev tabanlı program, 20 çocuğun her birine Neeuro’nun beyin dalgalarını okuyan SenzeBand’i ve program süresince önceden belirlenmiş bir rejimi izleyerek kullanacakları önceden yüklenmiş CogoLand oyununa sahip bir Samsung tableti içeren bir eve götürme kiti alacak. Bu yaklaşımın, geleneksel DEHB tedavisini tamamlaması ve/veya desteklemesi amaçlanmaktadır.

A*STAR’ın yenilik ve işletme ofisi A*ccelerate’in CEO’su Philip Lim şunları söyledi: “Yerli teknolojilerin anlamlı sonuçlara dönüştürülmesi her zaman tatmin edicidir. Neeuro’nun yolculuğunun bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz ve A*STAR onlar gibi girişimci şirketleri büyümeleri ve yenilik yapmaları için desteklemeye devam edecek.”

Neuro Hakkında

Neeuro, kullanıcıların nörolojik çeviklik ve zindelik potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için Beyin-Bilgisayar Arayüzü teknolojisinin kullanımında uzmanlaşmış küresel bir şirkettir. Neeuro’nun kapsamlı portföyü ve bir dizi teklifi, dijital terapötikleri ve beyin zindelik çözümlerini güçlendirir ve Singapur’un araştırma çabalarının ön saflarında yer aldığı bilinen bir kurum olan A*STAR tarafından klinik olarak doğrulanmış araştırmalarla desteklenir.

Temel teknolojisi NeeuroOS, kullanıcıların beyin sinyallerini analiz etme becerisine sahip Yapay Zeka (AI) odaklı bir platformla sağlık uzmanlarına, araştırmacılara ve üçüncü taraf geliştiricilere güç veren bir platform ekosistemidir; dikkat, gevşeme, zihinsel iş yükü ve yorgunluk dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere zihinsel durumların ölçülmesi. Neeuro’nun bütünsel platformu, diğer teklifleriyle birleştiğinde, DEHB çocukları, felçli hastalar, bilişsel rehabilitasyon ve diğer birçok nörolojik sorun için tamamlayıcı zihinsel sağlık seçeneklerini keşfetmek için çok sayıda potansiyel yol ortaya koyuyor.

Ek A: CogoLand Hakkında

CogoLand, A*STAR’ın Infocomm Araştırma Enstitüsü’nde (I2R) geliştirilen BCI teknolojisine dayalı olarak oluşturulmuş, yerel olarak geliştirilmiş bir oyundur. Neeuro, CogoLand’i yaratan ve onu beyin sinyallerini izlemek için SenzeBand kafa bandından ve CogoLand mobil uygulamasından oluşan ticari bir ürüne dönüştüren teknolojinin lisansını aldı. Oyunun amacı, bir karakteri bir labirentte ilerletmektir. Kullanıcıların oyun kumandası veya dokunmatik ekran kullandığı çoğu oyunun aksine, karakterin hareketleri yalnızca beyin dalgaları tarafından kontrol edilebilir. Zihni karaktere odaklayarak, karakter ileriye doğru hareket eder. Odak kaybı, karakterin yavaşlamasına veya sabit kalmasına neden olur. Daha yüksek seviyelerde, kullanıcının aynı zamanda hareket ederken karakterin zıplamasını sağlamak için dokunmatik ekrandaki bir düğmeye basması da gerekiyor.

Kullanıcıların, beyin dalgalarının tespiti için CogoLand mobil uygulamasını bir Neeuro SenzeBand ile eşleştirmeleri gerekecektir. Kullanıcı, beyin dalgalarını izlemek için altı sensöre sahip SenzeBand kafa bandını takıyor. Makine öğrenimi algoritmaları, kullanıcıların zihinsel durumlarını beyin dalgalarına göre yakalayıp yorumlayacak ve bunlar daha sonra oyun içinde çeşitli zorluklara yol açacaktır.

Beyin dalgaları ve sağlık verileri SenzeBand kafa bandı aracılığıyla yakalanır ve Bluetooth kablosuz teknolojisi aracılığıyla gerçek zamanlı olarak CogoLand’a iletilir. Neeuro, uygulamanın Samsung Knox mobil güvenlik çözümünden yararlanarak tabletlerine dağıtılması için Samsung ile ortaklık kurdu. YouTube videolarını izlemek için buraya tıklayın veya http://bit.ly/samsung-healthcare-video adresine gidin.

Ek B: DEHB Hakkında

DEHB, dünya genelinde çocukların yaklaşık %2 ila 2 ila 7’sini[1] etkileyen nörogelişimsel bir bozukluktur ve dünya çapında 5 ila 44 yaş arasındaki kişilerde artan sayıda vaka vardır. DEHB’li çocukların %38 ila 57’sinin temsil ettiği yaygın semptomlar arasında dikkatsizlik ve zayıf odaklanma yer alır.

Singapur’da IMH, her yıl ortalama 600 ila 800 çocuk ve ergenin DEHB’si olduğunu görüyor ve ebeveynler ve eğitimciler durumun daha fazla farkına vardıkça bu gidişat artıyor. DEHB için mevcut yönetim, bir klinisyenin hem ebeveynlere hem de çocuğa DEHB davranışlarını azaltmak için stratejiler öğrettiği ilaç ve davranışsal müdahaleleri içerir. Çocuğu öz düzenleme stratejileriyle donatmanın yanı sıra, ebeveynlerin, çocuklarına evde rehberlik etmek ve onlara yardım etmek için çeşitli ebeveynlik stratejileri edinmeleri ve öğretmenlerin çocuğun okulda öğrenmesini daha iyi kolaylaştırması da önemlidir. Kliniklerde sunulan güncel farmakoloji ve davranışsal müdahalelerin yanı sıra, BCI programı evde ek bir tedavi seçeneği olarak ebeveynlere sunulabilir.

Her çocuk farklı DEHB ile ilgili davranışlar sergileyebileceğinden, ebeveynlerin çocuk için tedavi seçeneklerini tartışmak üzere bir ruh sağlığı uzmanıyla konuşması önemlidir. Önerilen eğitim programı, DEHB’yi tedavi etme veya profesyonel tıbbi tavsiye yerine geçme iddiasında değildir. Geleneksel terapi yaklaşımlarını tamamlayabilen ve temel tedavideki boşlukları veya eksiklikleri giderebilen alternatif bir modalite sunar.