fbpx
Uluslararası Tomatis Uzmanı Olun Mesleğinizde Fark Yaratın! ** Jetoku Hızlı Okuma ve Anlama Eğitmeni Olmak İster misiniz? ** Dikkat, Odaklanma ve Gelişim Sınavı Başarısına Katkı Sağlamak için Neeuro Eğitmeni Olun!
Uluslararası Tomatis Uzmanı Olun Mesleğinizde Fark Yaratın! ** Jetoku Hızlı Okuma ve Anlama Eğitmeni Olmak İster misiniz? ** Dikkat, Odaklanma ve Gelişim Sınavı Başarısına Katkı Sağlamak için Neeuro Eğitmeni Olun!

Yaşlıların Yönetici İşlevlerini Geliştirmede Etkili Beyin Eğitimi

Dikkat Odaklanma ve Gelişim Sınavı Programı! Okuma Hızınızı Katlayın Bilginizi Arttırın Tomatis İle Öğrenme Kapasitenizi Keşfedin

Yakın zamanda yayınlanan “Sağlıklı Toplumda Yaşayan Yaşlı Yetişkinlerde Topluluk Tabanlı Beyin-Bilgisayar Arayüzü Bilişsel Grup Eğitiminin Uygulanmasının ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Rastgele Kontrollü Uygulama Denemesi” başlıklı araştırma makalesinde,

düzenli beyin eğitimi seansları ile yaşlılarımızın daha aktif oldukları ve daha iyi, daha sağlıklı bir yaşam tarzının tadını çıkarabilecekleri gösterilmiştir.

Geriatri Eğitim ve Araştırma Enstitüsü, Khoo Teck Puat Hastanesi ve Singapur Ulusal Üniversitesi (NUS-Singapur) araştırmacıları, yaptıkları çalışmada toplum temelli bilgisayarlı bilişsel eğitimin (CCT) yaşlılarda dikkat ve yönetici işlevleri iyileştirmede etkili olduğunu buldular.

Singapur’daki toplum merkezlerinde gerçekleştirilen uygulama denemesi, toplum temelli CCT’nin sağlıklı yaşlı yetişkinlerde uygulanmasını ve biliş, yürüyüş ve denge üzerindeki etkinliğini değerlendirmeyi amaçlamıştır.

Beyin eğitimi alan yaşlıların dikkat ve yönetici işlevlerinde iyileşme görmenin yanı sıra, araştırmacılar ayrıca yürüyüş ve dengelerinin bozulmadığını, kontrol grubundakilerin ise hem yürüyüşlerinde hem de dengelerinde bozulma olduğunu gördüler.

Beyin eğitimi, SenzeBand ve Memorie mobil uygulamasıyla desteklenen Neeuro’nun Yaşlılar

İçin NeeuroFIT müfredatı kullanılarak yapıldı.

“Eğitimli eğitmenler, mobil bir uygulama (Memorie, Neeuro Pte Ltd) kullanarak dikkat, hafıza, karar verme, görsel-uzaysal yetenekler ve bilişsel esneklik hedefli oyun tabanlı eğitim boyunca katılımcıları yönlendirdi. CCT, sürekli ilgiyi mümkün kılmak ve katılımcıların bilişsel olarak daha zorlu seviyelere ilerlediği uyarlanabilir eğitimi kolaylaştırmak için oyunlaştırıldı. Seçilen oyunlar, kullanıcıların dikkatini oyun içi avatar kontrollerini veya oyun performanslarını etkileyen puanlara dönüştüren bir elektroensefalografi başlığıyla (Senzeband, Neeuro Pte Ltd) eşleştirildi.” – Uygulama Denemesinden alıntı.

Çalışma hakkında daha fazla bilgi edinmek ve dergi makalesine erişmek için şu adresi ziyaret edin: https://formative.jmir.org/2021/4/e25462

Shopping cart
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account