Singapur Ulusal Üniversitesi’nin (NUS) Sistem Bilimi Enstitüsü (ISS), yakın zamanda “Dijital Ruh Sağlığı İçin Ortaya Çıkan Fırsatlar” konulu 2. Topluluk Uygulamalarında Akıllı Sağlık (CoP) Forumu’nu düzenledi.
Neeuro’nun Pazarlama Direktörü Kelly Choo’ya, dijital sağlıkta ruh sağlığı ve hastalıkları etkileyen mevcut ve yeni ortaya çıkan uygulamalardan bahseden Dijital Ruh Sağlığı Projesi Kurucusu ve Direktörü Craig DeLarge katıldı. O, ruh sağlığı ve hastalıkları tedavisi için tasarlanan ve pazarlanan dijital sağlık giyilebilir ürünlerine odaklanıyor.
Bay Choo, Neeuro SenzeBand adlı giyilebilir Neeuro EEG cihazının kullanımını gösterdi ve bir gönüllüden, tümü belirli bilişsel becerileri geliştirmek için nörobilimsel olarak tasarlanmış birkaç Neeuro Memorie oyunu oynarken kafa bandını denemesini istedi.
Mind Copter, helikopteri uçurmak ve mahsur kalan insanları kurtarmak için odaklanmanızı gerektirerek dikkat becerilerinizi test eder ve rahatlamış bir zihin helikopterin güvenli bir şekilde iniş yapmasını sağlar.
Dot Connect, noktaların farklı açılardan bağlanmasını düzelterek görsel-mekansal yeteneklerinizi, yani yön anlama veya harita okuma yeteneğinizi zorlamayı ve geliştirmeyi hedefliyor.
Gönüllü, demo oyunlarda başarılı oldu ve hatta kendisi ve diğer izleyiciler, böyle bir oyunun (Mind Copter) beyin eğitimi için yaratılmış olmasına şaşırdılar.
Topluluk Uygulamalarında Akıllı Sağlık (CoP), teknoloji, veri, inovasyon ve empatik tasarımın insanların daha iyi sağlık ve bakım deneyimlemelerine nasıl yardımcı olabileceğini keşfetmeye olan ilgileriyle birleşen tıp, sağlık ve refah ekosistemindeki profesyonellerden oluşur. CoP, canlı bir uygulayıcı ağı aracılığıyla, akranlar arası paylaşım, öğrenme ve kurumsal ve sektör sınırları ötesinde iş birliğinin teşvik edilmesi yoluyla, sağlık ve refah ortamında yenilikçi ve entegre platformlarda teknolojinin benimsenmesini destekler.
Oyunlarla giyilebilen beyin eğitim cihazı ile Neeuro, güvenli, invaziv olmayan ve ölçülebilir beyin eğitim yöntemleri geliştirerek, zihinsel sağlık için nöroteknoloji ve oyunlaştırmayı bir araya getirebilmektedir. Patentli Neeuro Öğrenme Matrisi (NLM), kullanıcının bilişsel becerilerinin (dikkat, çoklu görev, hafıza, karar verme ve uzamsal beceriler) rehberliği ve anlaşılması ve ardından geliştirilmesi için oyun sırasında kullanıcının beyin dalgalarını karşılık gelen puanlarla (dörtgenler) gösterir.
Şu anda üretimini ve destekçilerine dağıtımını tamamlayabilmek için bir Indiegogo kampanyası yürütüyor ve koyduğu hedefe bir hafta içinde ulaştı.
Özellikle zihinsel sağlığını güçlendirmek isteyenler için kaçırılmayacak bir fırsat ve dijital sağlık giyilebilir cihazlarındaki ortaya çıkan trendler, Neeuro’nun “Zihin için Fitbit” (Tech in Asia, 11 Mart 2016) adlı yenilikçi bir ürün ve “beyin eğitiminde bir adım önde olmak” (Straits Times, 01 Nisan 2016) olarak öne çıkması, zihin sağlığı için oyunun kurallarını değiştirebilir.